Godaste Müslin

Tillsammans med en natruell yoghurt och lite flytande honung och en kopp kaffe blir morgonen perfekt! Den är så lätt att göra och du kan blanda dina favoritingredienser lite som du vill :)
 
 
Emmas morgonmüsli
200 grader
ca 1,5 liter
 
Ingredienser
3 dl havregryn (gärna fiberhavregyn)
1,5 dl linfrön
1 dl boveteflingor 
1 dl hirshflingor
1 dl nyponskalsmjöl
1 1/2 dl solroskärnor
1 dl grovt hackade hasselnötter.
 
I dl vatten
2 msk olja
2-3 msk flytande honung 
 
ca 3 dl torkad frukt eller torkade bär (jag använde mig av russin och papaya)
ev 1,5 dl rostade kokosflingor - jag hittade en färdigrostad sort, med större bitar av kokos, alltså inte den vanliga som brukar finnas i bakhyllan även om den säkert också går att använda. 
 
Gör så här
  1. Mät upp alla torra ingredienser i en stor skål
  2. Blanda ihop vätskorna i en annan, mindre skål
  3. Häll vätskan över müslin och rör om ordentligt
  4. Häll upp müslin i en långpanna.
  5. Sätt in i ugnen 15-20 min, rör om ofta så det inte bränns. (ungefär var 3-4 minut)
  6. Låt svalna
  7. Tillsätt sedan bären, frukten och kokosen.
  8. Förvara i en lufttät glasburk. Müslin håller ca 3-4 veckor skulle jag säga. 
Lots of love, withsugarontop <3
 
 
 
crunchy - frukost - granola - havregryn - musli - yoghurt