Lucka 20: Presenter från hjärtat

Presenter som man lägger ned tid och kärlek på är de allra bästa tycker jag! Jag skickade nyligen ned lite kola, fudge och snickerdoodles hela vägen till karlskrona och det var väldigt uppskattat! Här är ytterligare en hemgjord present. 
 
I Burken:
Cupcakemix - Double Chocolate Cupcakes
Innehåll från botten:
250 gram mjöl
3/4 dl - 1 dl kakao
180 gram strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
En nypa salt
100 g hackad mörk choklad
 
Personen behöver, förutom mixen, även:
250 g smör
4 ägg
4 msk mjölk
 
Instruktioner att skicka med
  1. Vispa upp smöret så det blir fluffigt
  2. Knäck ned äggen och blanda ned mjölken
  3. Blanda i de torra ingredienserna 
  4. Fyll formar till 2/3
  5. Grädda i 175 grader i ca 15 min. 
 
I koppen (som kommer från Åhlens):
Varm Choklad på pinne 
 
Gör så här:
  1. Smält 200 g mörk choklad
  2. blanda i 2-3 msk socker 
  3. Häll upp i former, jag använde mig av en minimuffinsplåt. 
  4. Låt svalna ca 20-30 min, sätt sedan ned en klubbpinne eller en polkagrisstav och låt svalna ytterligare några timmar. Gärna över natten. 
 
Instruktioner:
  1. Värm upp 2 dl mjölk till kokpunkten
  2. Häll upp i kopp och sätt ned pinnen och rör om tills chokladen smält
  3. Sprinkla marshmallows över.
 
Lots of love, withsugarontop
<3
cupcake in a jar - jul - julklappstips - presenttips - varm choklad - varm choklad på pinne